מה זה שיאצו

טיפול השיאצו המוכר לנו כיום, הגיע אלינו מיפן אולם, שורשיו מגיעים מסין. הריפוי באמצעות הידיים היה קיים ביפן מאות שנים קודם הופעת השם. לאחר מלחמת העולם הראשונה,בתקופת טאישו, כל שיטות הריפוי אשר השתמשו עם הידיים קיבלו את השם שיאצו,
המילה שיאצו נחלקת לשני סימנים: שי-אצבע, אצו- לחיצה.אפשר להסיק מהשם כי הטיפול נעשה בלחיצה על הגוף של המטופל,באמצעות האצבעות של המטפל [מאוחר יותר התווספו כף היד, הברך והמרפק] .
עוצמת הלחץ משתנה בהתאם ליחס בין שני המצבים קיו ג’יטסו. כאשר מופר האיזון בין שני המצבים הללו, יחווה המטופל כאב. תחושת הכאב נחלשת ואף נעלמת, לאחר השגת האיזון ,לאחר העלמות הכאב יחוש המטופל הנאה,ויתחדש אצלו הרצון והיכולת להניע את הגוף.
טיפול השיאצו נעשה על מזרון ,כשהמטופל לבוש בבגדים ארוכים ונוחים כמו טרנינג וגרביים.
במשך שנותיי כמטפלת גיליתי כי שילוב ייחודי, בין שתי הטכניקות המסורתיות קיו ג’יטסו וסוטאי, יחד עם הנעת המפרקים ומתיחת השרירים, מקלות על כאב הנובע מדלקות כרוניות במערכת השרירים והשלד, ועם התאמת תרגילים בתנועה המחזקים את המערכת ומאזנים אותה, נעלם הכאב, והמטופל חוזר לתיפקוד רגיל.
טכניקה ייחודית זו עוזרת גם במצבים של כאבי ראש, חרדות, אי שקט, וכל מצב נפשי אחר הנובע ממתח.

KYO,JITSU
קיו מאופיין בגוף כמקום חסר צ’י[אנרגית חיים], חלש , ונחווה על ידי המטפל כבור. ג’יטסו הוא המצב ההפוך בו הגוף מרגיש תפוס,בעומס, נוקשה, מצב של עודף צ’י. חוסר איזון בין השניים גורם לכאב.
SOTAI
SO – מניפולציה TAI- גוף
סוטאי היא טכניקה המפעילה את השרירים והמפרקים בגוף המטופל, על ידי מניפולציה. המניפולציה נעשית על ידי תנועה והתנגדות לתנועה.
תנועת הגוף
תנועת הגוף נעשית על ידי מתיחות, הנעת המפרקים, ותנוחות יוגה,המגלים מחדש למטופל את תווך התנועה שלו,מגדילים ומעצימים אותה.

שתפו...

תכנים נוספים...

תנוחת המדיטציה

תנוחת המדיטציה תנוחת מדיטציה טובה ויציבה, מאפשרת למדיטציה להתרחש באופן טבעי. על מנת להתחיל למדוט…